00:36

sådär, nu ligger jag i sängen och läser aftonbladet :)
en del saker är faktiskt rätt intressanta men mycket gör mig arg!
bland annat en video som visar en ung flicka föda barn,
mitt på skolgården bland alla andra "ungdomar" som filmar.
senare visar det sig att det bara är för att skrämma unga att skaffa barn.
nu har dom verkligen gått över gränsen :S
om man skulle bli gravid och vara i nionde månaden
är man ju för fan inte i skolan heller?!
och om de nu skulle vara så skulle man väl ringa ambulans?
ibland undrar jag hur fan vuxna tänker...
något som skulle skrämma mig är väl typ en film om hur ont de gör,
inte om att man kanske föder på skolan.
åh! riktigt riktigt sur blev jag.

i en annan artikel stod de om en två-åring
som räddade sin mammas liv genom att kolla på barnprogram.
haha jaa kan ni tänka er? nu ska de bli bra och kolla på tv för barn också.
nej men de var så att den lilla flickan hade kvällen innan kollat på
sitt favorit barnprogram där de hände en olycka och dom ringde 112.
efter programet visade mamman hur man slog numrer,
vad man skulle säga och påminde om att man skulle hålla sig lugn.
dagen efter fick mamman en allergisk chock och svimmade.
dottern tog lugnt telefonen och ringde ambulans,
när ambulans personalen kom gick hon och öppnade dörren.
är inte detta ändå väldigt bra? :)
jag blir faktiskt riktigt imponerad av flickan,
inte ens jag som är 16 skulle klara det där.
även att allt det där är in tryckt i huvudet sen dagis, haha!

låt för guds skull era barn kolla på tv! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0